.
Wiek szkolny jest okresem zwiększonego zagrożenia występowania nieprawidłowej postawy, dlatego jednym z podstawowych zadań jest eliminowanie zjawisk wiążących się z powstawaniem lub pogłębianiem już istniejących wad i zaburzeń. Do działań w tym zakresie należy między innymi gimnastyka korekcyjna, której głównym celem jest przeciwdziałanie stwierdzonym wadom postawy i wyrównywanie odchyleń fizjologicznych.Wyrabianie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch jest w głównej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane tu ćwiczenia mają doprowadzić przede wszystkim do korekcji wad postawy. Nadrzędnym celem prowadzonych zajęć jest nie tylko przeciwdziałanie odchyleniom wad już powstałych, ale również podejmowanie działań profilaktycznych uprzedzających odchylenie od normy, czy też zaburzenie rozwoju postawy.
Zajęcia taneczne poprawiają koordynacje ruchowa, uczą rytmiki, umiejętność rozróżniania poznanych tańców, jak również umiejętność opisywania ich charakteru. Kształtują własną aktywność i rozwijają wyobraźnie. Wyrabiają nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Uczą samodzielności i umiejętności współpracy w grupie. Na zajęciach tanecznych nie zabranie również ciekawych zabaw taneczno-ruchowych.
Dzieci będą poznawały tańce z zakresu techniki tańca towarzyskiego takie jak : samba, cha cha cha , jive, walc angielski, walc wiedeński czy polka. Oprócz tego także będą poznawały choreografie z zakresu tańca nowoczesnego (hip-hop)
Podczas zajęć tanecznych można się całkowicie rozluźnić i niemal bez udziału świadomości pozbyć się nagromadzonego napięcia. Taniec, to także terapia dla dzieci nadpobudliwych - przyjemny i bezpieczny sposób na rozładowanie nadmiaru energii.
Warsztaty plastyczne "Artystyczne Inspiracje" to zajęcia, które wprowadzają dzieci w świat sztuki, rozwijają ich kreatywność i praktyczne umiejętności manualne.
"Artystyczne Inspiracje" to zaproszenie do wspólnego robienia SZTUKI, do podpatrywania jak tę sztukę robili Wielcy Artyści i ich naśladowania. Albo nawet poprawiania. Do śmiałych eksperymentów z formą, techniką, kolorami. Do poznawania świata sztuki wzrokiem, węchem, dotykiem, słuchem, a czasem i smakiem. Do nauki dziwnych-mądrych słów, które przez powiązanie z kreatywną zabawą same wchodzą do głowy. Do wszechstronnego rozwoju poprzez malowanie, rysowanie, cięcie, darcie i klejenie. Autorski program zajęć, przygotowany przez Agnieszkę Sieńkowską, realizowany jest od kilku lat na warsztatach Pracowni Artystycznej Makowe Pole, odbywających się stale w Wyszkowie w Przystanku Twórczej Edukacji.