...
Rytmika jest to metoda wychowania muzycznego stworzona przez E.Jaques-Dalcroze`a. Istotą zajęć jest odtwarzanie przebiegu muzycznego za pomocą ruchów ciała, ale również taniec, śpiew, gra na instrumentach, improwizacja ruchowa oraz instrumentalna. Metoda ta poprzez ruch i śpiew realizuje cele wychowania ogólnego, oparte na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.
Zajęcia rytmiczne to przede wszystkim nauka poprzez wspólną zabawę, która prowadzona jest tak aby zdobywanie wiedzy kojarzyło się dziecku z przyjemnością. Specjalnie skonstruowane zajęcia zawierają w sobie różny dobór ćwiczeń z elementami wyrabiania sprawności fizycznej, uwrażliwienia na zmiany zachodzące w muzyce. Pierwszym etapem kształcenia jest wyrobienie u dzieci koordynacji słuchowo ruchowej poprzez ćwiczenia reakcji ruchowej na bodźce dźwiękowe, poznawanie cech dźwięków: ich wysokości, czasu trwania oraz kształcenie umiejętności precyzyjnego odtwarzania rytmu, tempa, itp.
Rytmika prowadzona jest przez pana Adama Kur.
Zajęcia dodatkowe z piłki nożnej są zajęciami ogólnorozwojowymi, przyczyniającymi się do aktywnego spędzania czasu wolnego przez dzieci oraz usprawniania w młodym człowieku, koordynacji, wytrwałości, szybkości, oraz siły. Treningi łączą aktywność fizyczną oraz dobrą zabawę. Celem zajęć jest zbudowanie solidnej podstawy dającej młodemu człowiekowi dobry grunt do podejmowanej wybranej w późniejszym czasie aktywności fizycznej. Aby zagwarantować bezpieczeństwo i komfort, zajęcia z piłki nożnej odbywają się na sali sportowej lub na świeżym powietrzu, co umożliwia uczniom lepsze wykonanie powierzonych zadań przez trenera oraz dbałość o wszechstronny i zrównoważony rozwój fizyczny młodego organizmu.