Header

Facebook YouTube

 

Books

Books

 

 

Toys

Toys

 

 

Painting

Painting

 

 

Sport

Sport

 

pz

Dziennik elektroniczny

dziennik vulcan

Realizowane programy

mleko1

owoce

I Językowa Szkoła Podstawowa "Language" w Wyszkowie

Welcome to the School Website

8 marca obchodzimy Europejski Dzień Mózgu.

Czego nie lubi mózg?
 
ciągłego korzystania z telefonu, wkuwania, nudy, silnego stresu, przymusu, braku snu.
Co mózg lubi?
 
aktywność fizyczną, przerwę w nauce, wodę, skuteczne strategie uczenia się, śmiech, spacery, relacje z innymi ludźmi.
Mózg a Integracja Sensoryczna
Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg docierające ze zmysłów bodźce przyjmuje, rozpoznaje, segreguje, interpretuje, integruje z już posiadanymi, zapamiętuje je (rejestruje, koduje) aby odpowiedzieć właściwą reakcją. To proces, w wyniku którego następuje odpowiednia organizacja informacji sensorycznej celem wygenerowania przez mózg efektywnych reakcji, percepcji, emocji, myśli i zachowań. Doznania sensoryczne są pokarmem dla mózgu a deprywacja/brak wrażeń powoduje poważne zaburzenia rozwojowe.
Właściwa stymulacja mózgu przez bodźce sensoryczne jest szczególnie ważna we wczesnym okresie rozwoju człowieka. Bez bodźców sensorycznych dany zmysł ( zmysły zewnętrzne: wzroku ,słuchu, węchu, smaku i wewnętrzne: dotyku, równowagi -określanego też jako układ przedsionkowy i zmysł czucia głębokiego -układ proprioceptywny) nie wie jakie działania podjąć, aby się rozwijać, dlatego tak ważne jest dostarczanie dzieciom wielu różnych rodzajów bodźców.! Jeśli mózg nie radzi sobie z integracją sensoryczną ma to ogromny wpływ na jakość życia. W rezultacie jest w nim więcej wysiłku, trudności i frustracji a mniej sukcesów i zadowolenia. Dysfunkcje integracji sensorycznej generują nieprawidłową reaktywność na bodźce, zaburzają rozwój umiejętności ruchowych w zakresie małej i dużej motoryki, funkcjonowanie psychiczne i społeczne,
uczenie się i zachowanie.
Może przy okazji Dnia Mózgu,, zechcesz porozmawiać ze swoim dzieckiem o tym np. jak działa pamięć, dlaczego zbyt długie używanie telefonu jest szkodliwe, czemu chce nam się jeść albo jak uczyć się szybciej?

Pozytywna uwaga

zn szkola z pozytywna uwaga1

Wersja językowa

Polish English Spanish

Licznik odwiedzin

25334432
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
129
4230
27931
25287290
123824
164587
25334432

Your IP: 3.145.167.58
Server Time: 2024-11-28 00:34:30
Joomla Templates by Joomla-Monster.com