22 czerwca w I Językowej Szkole podstawowej „Language” odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018.
Spotkanie, choć było jednym z wielu, jakie mieliśmy w trakcie minionego roku szkolnego, to jednak miało wyjątkowy charakter – szczególnie dla uczniów klasy III, którzy ukończyli pierwszy etap edukacyjny, aby po wakacjach rozpocząć naukę w klasie IV.
Nasi uczniowie oczarowali wszystkich zebranych gości występem artystycznym pt. "Przed wyjazdem". W wakacyjny nastrój wprowadziła wszystkich wesoła lokomotywa oraz znane letnie melodie. Po części oficjalnej przyszedł czas na wręczenie nagród za bardzo dobre wyniki w nauce, dyplomy za szczególne osiągnięcia, frekwencję oraz miłe słowa, podziękowania i gratulacje.
Życzymy wszystkim naszym uczniom i ich rodzicom radosnych, ciepłych i bezpiecznych wakacji!
| Fotogaleria |
W zaczarowaną podróż do Nibylandii zabrali nas członkowie Szkolnego Koła Teatralnego, przedstawiając spektakl pt. Piotruś Pan.
Dzielna Wendy (w tej roli Magdalena Szczytowska) wraz z Braciszkiem (Jakub Ciach) poznają swojego idola, Piotrusia Pana (Mateusz Klowan), który zaprasza ich do swojego świata. Czeka ich tam wiele przygód, również niebezpiecznych – przecież jednym z mieszkańców cudownej krainy jest groźny Kapitan Hak (Franciszek Bieniawski).
Zaproszeni goście z zaciekawieniem śledzili losy bohaterów. Wśród dziecięcej części widowni raz po raz rozlegały się wybuchy śmiechu – były to reakcje na spontaniczne zachowania aktorów na scenie. Szczególnie podobały się role Dzwoneczka (Dorota Blicharz) i tytułowego Piotrusia Pana, którzy potrafili rozbawić widzów do łez. Uwagę zwróciły też dekoracje, wykonane przez Panią Aleksandrę Rudnicką oraz liczne rekwizyty.
Aktorzy zebrali ogromne, zasłużone brawa za swoją pracę nad przygotowaniem spektaklu.
| Fotogaleria |
4 czerwca uczniowie klas III i IV wzięli udział w wycieczce do Deskurowa. Została ona zorganizowana przez Rodziców z w/w klas.
Park Linowy Leśna Frajda to cudowne miejsce na wycieczkę dla grup szkolnych. Park Linowy jest miejscem, gdzie dzieci nie tylko świetnie bawią, ale również wiele się uczą. Bliski kontakt z naturą i świeże powietrze to idealna odskocznia od zgiełku miast i bezcenna korzyść dla zdrowia. Po przeszkoleniu z zasad bezpieczeństwa, pod czujnym okiem instruktora, uczestnicy ruszają na trasy zawieszone między drzewami na różnych wysokościach. Ciekawe przeszkody i zjazdy oraz odrobina wysiłku fizycznego i adrenaliny przyniosą wiele frajdy. Przy okazji nauczą odpowiedzialności, wpoją samodyscyplinę oraz wymuszą koncentrację na konkretnym zadaniu.
Dzieciom wycieczka bardzo się podobała i zadowolone wróciły do szkoły. Dziękujemy rodzicom!
| Fotogaleria |
Tak, mózg kocha ruch i w tym cała tajemnica. Mózgi naszych dzieci będą prawidłowo rozwijać poszczególne funkcje i te, których jeszcze nie wykształciły tylko wtedy, gdy będą spędzać jak najwięcej czasu na zabawach ruchowych. Aktywność fizyczna poprawia zdolność serca do pompowania i rozprowadzania krwi do całego ciała. Dzięki temu mózg jest dobrze zaopatrzony w składniki odżywcze i tlen, co wiąże się z jego lepszym funkcjonowaniem. Dzięki aktywności fizycznej przyrastają nowe komórki nerwowe, co wzmacnia produkcję neurotropowego czynnika pochodzenia mózgowego (BDNF, ang. brain- derived neurotrophic factor). BDNF jest jak cudowny lek przeciwstarzeniowy, mający wpływ na wzrost nowych komórek mózgowych. Najlepiej myśleć o BDNF jak o czymś w rodzaju firmy produkującej nawozy dla mózgu. BDNF wspomaga uczenie się i pamięć oraz wzmacnia mózg. Dokładniej mówiąc, aktywność fizyczna powoduje tworzenie się nowych komórek w płatach skroniowych (uczestniczących w zapamiętywaniu) i korze przedczołowej (uczestniczącej w planowaniu i ocenie sytuacji). Jednak zwiększenie produkcji BDNF wynikające z aktywności fizycznej jest tymczasowe. Nowe komórki mózgowe żyją około czterech tygodni, a następnie obumierają. Oznacza to, że trzeba ćwiczyć regularnie, żeby czerpać korzyści z nieprzerwanego przyrostu komórek mózgowych. Aktywność fizyczna może aktywować w mózgu te same ścieżki, co morfina i zwiększa wydzielanie endorfin, naturalnych neuroprzekaźników dobrego samopoczucia. Stymuluje również aktywność neuroprzekaźników - konkretnie noradrenaliny, dopaminy i serotoniny – a to poprawia nastrój.
Bieganie, skakanie, wspinanie się, czy inne wygibasy, które tylko dzieciom mogą przyjść do głowy rozwijają również motorykę dużą, koordynację, sprawność fizyczną, umiejętność oceny własnych możliwości, kształtują umiejętność oceny ryzyka. Jeśli w dodatku jest to zabawa z rówieśnikami, kształtuje też umiejętności społeczne – negocjowania, współpracy, asertywności, obrony własnych granic, empatii i wielu innych.
Dlatego na zajęciach świetlicowych dbamy o to, żeby dzieci otrzymywały optymalną dawkę aktywności, która pozwoli im rozwijać się fizycznie, emocjonalnie, społecznie i moralnie.
| Fotogaleria |