Header

Facebook YouTube

 

Books

Books

 

 

Toys

Toys

 

 

Painting

Painting

 

 

Sport

Sport

 

pz

Dziennik elektroniczny

dziennik vulcan

Realizowane programy

mleko1

owoce

I Językowa Szkoła Podstawowa "Language" w Wyszkowie

„Ruch – nawozem dla mózgu” – aktywne zajęcia świetlicowe

ruchTak, mózg kocha ruch i w tym cała tajemnica. Mózgi naszych dzieci będą prawidłowo rozwijać poszczególne funkcje i te, których jeszcze nie wykształciły tylko wtedy, gdy będą spędzać jak najwięcej czasu na zabawach ruchowych. Aktywność fizyczna poprawia zdolność serca do pompowania i rozprowadzania krwi do całego ciała. Dzięki temu mózg jest dobrze zaopatrzony w składniki odżywcze i tlen, co wiąże się z jego lepszym funkcjonowaniem. Dzięki aktywności fizycznej przyrastają nowe komórki nerwowe, co wzmacnia produkcję neurotropowego czynnika pochodzenia mózgowego (BDNF, ang. brain- derived neurotrophic factor). BDNF jest jak cudowny lek przeciwstarzeniowy, mający wpływ na wzrost nowych komórek mózgowych. Najlepiej myśleć o BDNF jak o czymś w rodzaju firmy produkującej nawozy dla mózgu. BDNF wspomaga uczenie się i pamięć oraz wzmacnia mózg. Dokładniej mówiąc, aktywność fizyczna powoduje tworzenie się nowych komórek w płatach skroniowych (uczestniczących w zapamiętywaniu) i korze przedczołowej (uczestniczącej w planowaniu i ocenie sytuacji). Jednak zwiększenie produkcji BDNF wynikające z aktywności fizycznej jest tymczasowe. Nowe komórki mózgowe żyją około czterech tygodni, a następnie obumierają. Oznacza to, że trzeba ćwiczyć regularnie, żeby czerpać korzyści z nieprzerwanego przyrostu komórek mózgowych. Aktywność fizyczna może aktywować w mózgu te same ścieżki, co morfina i zwiększa wydzielanie endorfin, naturalnych neuroprzekaźników dobrego samopoczucia. Stymuluje również aktywność neuroprzekaźników - konkretnie noradrenaliny, dopaminy i serotoniny – a to poprawia nastrój.

Bieganie, skakanie, wspinanie się, czy inne wygibasy, które tylko dzieciom mogą przyjść do głowy rozwijają również motorykę dużą, koordynację, sprawność fizyczną, umiejętność oceny własnych możliwości, kształtują umiejętność oceny ryzyka. Jeśli w dodatku jest to zabawa z rówieśnikami, kształtuje też umiejętności społeczne – negocjowania, współpracy, asertywności, obrony własnych granic, empatii i wielu innych.

Dlatego na zajęciach świetlicowych dbamy o to, żeby dzieci otrzymywały optymalną dawkę aktywności, która pozwoli im rozwijać się fizycznie, emocjonalnie, społecznie i moralnie. 

| Fotogaleria |

 

 

Pozytywna uwaga

zn szkola z pozytywna uwaga1

Wersja językowa

Polish English Spanish

Licznik odwiedzin

27577186
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
3072
2591
56311
26931963
2233239
133339
27577186

Your IP: 18.117.156.26
Server Time: 2024-12-22 19:45:41
Joomla Templates by Joomla-Monster.com