Header

Facebook YouTube

 

Books

Books

 

 

Toys

Toys

 

 

Painting

Painting

 

 

Sport

Sport

 

Podręczniki

pz

Dziennik elektroniczny

dziennik vulcan

Wersja językowa

Polish English Spanish

Pasje uczniów

dyp

Realizowane programy

mleko1

owoce

I Językowa Szkoła Podstawowa "Language" w Wyszkowie

Welcome to the School Website

8 marca obchodzimy Europejski Dzień Mózgu.

Czego nie lubi mózg?
 
ciągłego korzystania z telefonu, wkuwania, nudy, silnego stresu, przymusu, braku snu.
Co mózg lubi?
 
aktywność fizyczną, przerwę w nauce, wodę, skuteczne strategie uczenia się, śmiech, spacery, relacje z innymi ludźmi.
Mózg a Integracja Sensoryczna
Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg docierające ze zmysłów bodźce przyjmuje, rozpoznaje, segreguje, interpretuje, integruje z już posiadanymi, zapamiętuje je (rejestruje, koduje) aby odpowiedzieć właściwą reakcją. To proces, w wyniku którego następuje odpowiednia organizacja informacji sensorycznej celem wygenerowania przez mózg efektywnych reakcji, percepcji, emocji, myśli i zachowań. Doznania sensoryczne są pokarmem dla mózgu a deprywacja/brak wrażeń powoduje poważne zaburzenia rozwojowe.
Właściwa stymulacja mózgu przez bodźce sensoryczne jest szczególnie ważna we wczesnym okresie rozwoju człowieka. Bez bodźców sensorycznych dany zmysł ( zmysły zewnętrzne: wzroku ,słuchu, węchu, smaku i wewnętrzne: dotyku, równowagi -określanego też jako układ przedsionkowy i zmysł czucia głębokiego -układ proprioceptywny) nie wie jakie działania podjąć, aby się rozwijać, dlatego tak ważne jest dostarczanie dzieciom wielu różnych rodzajów bodźców.! Jeśli mózg nie radzi sobie z integracją sensoryczną ma to ogromny wpływ na jakość życia. W rezultacie jest w nim więcej wysiłku, trudności i frustracji a mniej sukcesów i zadowolenia. Dysfunkcje integracji sensorycznej generują nieprawidłową reaktywność na bodźce, zaburzają rozwój umiejętności ruchowych w zakresie małej i dużej motoryki, funkcjonowanie psychiczne i społeczne,
uczenie się i zachowanie.
Może przy okazji Dnia Mózgu,, zechcesz porozmawiać ze swoim dzieckiem o tym np. jak działa pamięć, dlaczego zbyt długie używanie telefonu jest szkodliwe, czemu chce nam się jeść albo jak uczyć się szybciej?

Dzień Matematyki w naszej szkole

Dzień Matematyki, znany również jako Dzień liczby Pi, jest obchodzony 14 marca. Jest to wyjątkowe wydarzenie, które wpisuje się w program obchodów na całym świecie. W naszej szkole również obchodzimy Dzień Matematyki. Uczniowie klas młodszych utrwalali znajomość liczb, dodawanie i odejmowanie liczby naturalne, budowali figury geometryczne, układali puzzle matematyczne, doskonalili tabliczkę mnożenia i rozwiązywali quizy, łamigłówki. Uczniowie klas starszych przygotowali plakaty, zagadki, quizy, rozwiązywali krzyżówki, bawili się w skojarzenia. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazanie innej strony tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

W literackim pokoju Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej

Uczniowie klasy 7a i 7b byli w literackim pokoju Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej gdzie zmagali się z zagadkam, tym razem na warsztat poszedł Aleksander Fredro. Cóż to były za emocje i nagroda w postaci klucza.

Pozytywna uwaga

zn szkola z pozytywna uwaga1

Licznik odwiedzin

24373246
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
2043
2899
17592
24327439
94811
101397
24373246

Your IP: 3.135.217.228
Server Time: 2024-04-26 10:23:26

Gościmy

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

Joomla Templates by Joomla-Monster.com